donderdag 22 september 2011

update

Hoog tijd voor weer een blog.
Het gaat hier harstikke goed. Yola luisterd goed, vernield weinig (ssst niet te hard zeggen). Heeft plezier in het leven en wij ook. Wat wil een hondeneigenaar nog meer??
We zijn gestopt met de cursus. Wij hebben ongeveer 20 lessen gevolgd en ik vind het goed zo. Het is harstikke leuk, daar niet van. Maar ze hoeft geen kunstjes, of andere perfecte dingen te leren. Yola (en Bo natuurlijk) is een gewone huis en erf hond. We lopen geen tenstoonstellingen met haar en nee, we gaan niet met haar fokken..
Dat laatste is wel een beslissing geweest. Want ik weet hoe leuk het is, een huis vol pups. Maar het is gewoon niet verstandig. Want ALS ik met haar fok, dan doe ik het goed. Dus gezondheidscheck bij de dierenarts/heupen/elbogen/ogen. En misschien nog wel meer. Kosten rond de 500-1000 euro. Goede reu zoeken. Dekgeld rond de 1000 euro.Als de pups er zijn, alle entingen, stamboom aanvraag, voer enz enz. Kosten tja weer rond de 1000 euro. Dat is me gewoon te veel. En ik weet wel dat als alles gezond is, dat je het er dan makkelijk uitkrijgt, die kosten. Maar toch. En een echte fokker die om de 2jr fokt met zijn hond, tja, die kosten zijn vaak wat lager. Maar zo'n particulier als ik? pfff nee. In oktober laat ik haar stereliseren. Ik moet vandaag of morgen de dierenarts bellen. Met pijn in mijn hart, echt waar.Maar wel wetende dat dit verstandig is.

Maar om terug te komen op "mien hundje'n". Ze is nog steeds leuk. Ze ligt nu te slapen. Op haar rug, achterpoten wijd uit elkaar,kop links voorpoten rechts. GEEN GEZICHT. en als ik mijn fototoestel pak springt ze op. ZE WEET HET GEWOON.
Ze loopt hier heerlijk veel buiten. Een soms een appel die van de boom gevallen is, maar zoekt ook graag naar walnoten. Die vind ze heerlijk. Ik houd er iets rekening mee met brokjes voeren. Iets minder dan normaal. Maar ze is beslist niet dik. En dat wil ik graag zo houden.
Heel af en toe laat ze een blafje horen tijdens het spelen.Ik hoop nog steeds dat ze waaks wordt, net als haar zusje en pleegmoeder.Maar ik moet het nog zien.






tot slot nog een paar leuke foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten