vrijdag 7 januari 2011

Yola op de markt

Donderdag morgen is Yola, samen mijn mijn moeder en mij, meegeweest naar de markt in Colmschate.
FEEST. Wat veel mensen, wat veel luchtjes, wat veel aandacht. Ze vond het erg leuk naar mijn idee.
Colmschate heeft niet zo'n grote markt, maar dit was precies goed voor haar. Hoevaak ik wel niet gehoord heb: "ooo wat een schatje'' . Maar ja, dat is ze natuurlijk ook.
We hebben bij de "dierenkraam" lekkere runderoren gekocht voor haar, en ook even bij de dierenwinkel geweest natuurlijk. Ik had nog een bon liggen van 50% korting op Royal Canin 3 kilo.
Dat zijn natuurlijk leuke bonnen.Want wat is dat puppyvoer duur zeg!. We weten nu hoe ze 'op gewicht moet blijven'. We vonden haar in het begin van de week iets te schrander. Dan hoef je echt maar 2 dagen een heel klein handje voer extra te geven of ze is perfect. Als je dat 3 dagen doet wordt ze te dik.
Je mag bij een jonge hond de ribben NIET zien, maar wel goed voelen. En als een labrador te dik is, dan hebben die gewrichten zoveel te lijden en krijgen ze eerder elboog en heup problemen. En dat wil ik natuurlijk beslist niet..
ongelukjes gebeuren bijna niet meer binnen. Ze geeft redelijk goed aan als ze naar buiten moet. Maar dat mag ook een keer met 10 weken.
En tuurlijk gaat het wel eens mis, maar dat is meestal onze eigen schuld.
Yola zou gisteren ook een speelafspraak hebben, maar helaas. De baas was ziek geworden. Ik hoop dat die afpraak snel doorgaat.
Alleen 's morgens vinden we Yola niet altijd even leuk.
Gait gaat er (om de week) om 6 uur uit. Hij gaat dan met Yola naar buiten en geeft haar voer.
Maar Yola wil er, sinds afgelopen maandag, ineens al om 5.30 uit.
En wij slapen boven haar......
Wat huilen en wat janken. Misschien komt dat ook wel dat sinds zondag Bo weer in haar eigen kennel slaapt, en ze die niet meer ruikt, ziet of hoort.
Yola wil 's avonds graag met Bo de kennel in, maar dat mag nog niet. We zijn bang dat ze met  haar kop vast komt te zitten tussen de spijlen en het is nog niets te warm 's nachts.
En daarbij komt ook nog dat ze maar moet wennen dat ze alleen in de bench slaapt.
Ik hoop dat het snel beter wordt. Volgende week heeft Gait avonddienst en dan kom ik niet voor 7 uur beneden. OOK NIET ALS ZE JANKT.
ben je mal, ik ga dat gedrag niet belonen.

tot slot nog een vraagje.
Ik zoek nog 2 streepjescode's van Royal Canin Labrador pup voer zakken van 3 kilo.
Nog 2 code's en ik krijg een gratis zak. Heeft iemand die toevallig????Ik wil je die postzegel wel betalen.

tot blogs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten