donderdag 10 maart 2011

samen spelen

Mollie is van de week wezen spelen. GEZELLIG!!
Mollie is 4 weken ouder als Yola en een halve labrador.
Ik had een paar mooie foto's willen maken maar de damens wilden maar 1 ding. SPELEN!! en dus niet poseren voor de camera.
Het is zo ontzettend leuk om jonge honden met elkaar te zien spelen!
Mollie is een schatje. Ze is van kennisen van ons. Eerder heb ik altijd op hun oude hond Barbara gepast. Maar Barbara is afgelopen jaar overleden. Ze is bijna (of helemaal)14 jr geworden.

En nu hebben ze dus Mollie. Ze is meer verlegen dan Yola maar zo lief........ Maar alle jonge honden zijn lief, dat weet je.
Jacky (baas van) kwam ook nog op kraambezoek voor Yola. Ze had een flos bij zich als kado. Voor de mensen die geen verstand van honden hebben. Dat is zo'n stom dik touw met 2 knopen erin. Erg leuk om mee te spelen en erg goed voor de tanden.
En Yola en Bo toch SPELEN met dat flos. Bo sleept Yola door de hele kamer.
Geweldig. Zo'n flos heeft hier dan ook geen lang leven. Maar daar is het dan ook hondenspeelgoed voor.

Vorige week ben ik wezen kijken op een hondenschool. Ik heb een puppyles meegemaakt en een "elimentaire gehoorzaamheidstraining" . ik had Yola thuisgelaten. Eerst kijken of het iets voor me is.
En het is iets. Deze week begin ik. Ik krijg 1 puppy les en daarna door naar gehoorzaamheid.Yola is te oud voor de pups en ik wil dat ook niet. Daar leer ik niets. Ik weet niet of ik zoveel leer op gehoorzaamheid maar het is ook ontzetend leuk. Ik ben nu thuis wel goed aan het oefenen.
Aan de riem lopen gaat zeer redelijk. Totdat we iemand tegenkomen. Dan is ze nog veel te enthousiast.
Ze komt (vaak) als ik haar roep, ze gaat bijna altijd zitten als ik het wil. Af is nog erg moeilijk, maar het is natuurlijk ook nog een jonge hond. maar het begin is er! Apporteren gaat goed, zelfs het afgeven. (ik ruil het dan voor een hondesnoepje)
Met andere woorden, het gaat erg goed met Yola.
Ik ben nog steeds zo ontzettend blij met haar. Echt 'mien hundje"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten