zaterdag 2 juli 2011

een echte vrouw.....

Als een meisje voor het eerst ongesteld is, mogen sommige meisjes 1 dag onbeperkt chocolade eten (alleen de eerste dag van haar eerste mensturatie maar hoor!)
Sommige mensen geven een soort mensturatie-feestje, anderen gaan uit eten en wij ?????? tja, dat mag ik niet zeggen van mijn dochter.
Maar hoe zit het met honden????
Als je hond voor het eerst loops is, moeten we haar dan nog eens extra voorlichten?
Of chocolade voeren? Lijkt me niet, chocola kan giftig zijn voor een hond.
Uit eten ????? neuh...............
Weet je wat?!, als onze Yola voor het eerst loops is, dan blog ik daarover. En dat doe ik dan bij deze dan.
Imke zag bloed liggen op de vloer. Zou Bo loops zijn??? Maar Bo die bloed bijna niet. En ze is al op leeftijd. Zou het dan toch Yola zijn?? Dus even met een keukenpapiertje langs haar plasser geveegd en ja hoor, iets bloed. GEFELICITEERD YOLA!!!!!!!!!!! En hoe zou het met haar zussen zijn???Zijn die ook al zover?
Haar broers zijn  al wel voorzichtig begonnen met af en toe een poot op te tillen bij het plassen. (een teken van echte mannelijkheid) en mijn kleine meisje is loops. Dat verklaart wel wat. Ze is de laatste dagen erg aan het likken.  Tja, het zal wel kriebelen denk ik. (al denk ik dat die tong ook wel kriebelt......)
Maar vanaf nu moeten we haar dus extra in de gaten houden.  Onze ervaring is dat loopse honden ondeugend zijn, slopen, weglopen en niet luisteren. Ik ben benieuwd hoe het met haar gaat. En of ze op de cursus mag komen. Volgens mij wel. Als eigenaar van een reu moet je je hond gewoon onder controle hebben.

Maar we zien wel

Onze Yola is eindelijk vrouw geworden
tot slot nog een paar foto's




1 opmerking:

  1. Leuk geschreven, het valt mij op dat Shiva, deze maand twee nog maar 1 keer loops is geweest. Een jaar terug. Misshien omdat ze ziek is?

    BeantwoordenVerwijderen