donderdag 10 februari 2011

lekker zwemweertje

Wat gaat de tijd snel.
We hebben Yola nog maar koud 2 maand en ze hoort gewoon helemaal bij ons!
We zijn zo ontzettend gek met haar. Zelfs Arnout! En hij is helemaal geen dierenman.
Yola luistert goed (naar mij),. Meestal laten we haar los achter het huis. Daar is een weiland waar ze mag poepen en plassen. Het gebeurd regelmatig dat er naar mij geroepen wordt. MAHAAM Roep jij YOLA EVEN?? NAAR MIJ LUISTERT ZE NIET.
En eerlijk is eerlijk, dat ligt niet alleen aan Yola. Ik weet zeker dat, als Imke niet te eigenwijs is om dingen van mij aan te nemen, dat Yola ook perfect naar haar luistert.
Maar omdat ze heel veel vrijheid hier heeft, kan dat ook gevaarlijk zijn. Wij hebben hier ook een weg voor het huis liggen. Er rijden wel niet zoveel auto's over, maar toch.
Dus Gait heeft weer een stroomdraadje gespannen langs de heg en over het pad. En Yola weet het al zo goed! Dat witte draadje??DAT DOET PIJN! Zoveel stroom zit er niet op hoor, je schrikt alleen goed. En dat is de bedoeling. Als Yola en ik gaan wandelen, dan haal ik het draadje weg en mag ze met mij het erf af. Dat is de enige manier waarop zij lopend het erf af mag. Samen met mij, aan de riem.
Aan de riem lopen gaat ook steeds beter, maar het is ook erg moeilijk hoor! Ze moet naast (of achter) me lopen, niet trekken, niet snuffelen, alleen maar lopen.Pfff en er zijn zoveel geurtjes!! Ik loop nu toch wel een keer of 4 per week met haar.Dat is al veel vaker dan met onze Bo, die liep nooit aan de riem. (en dat is te merken ook)
Wat dat betreft hebben "stadsen' het beter, daar is het gewoon geen issue. De hond MOET gewoon aan de riem uitgelaten worden.
We hebben nu weer een nieuw rondje gevonden.Langs de sloot. Bo mee, eerst netjes aan de riem langs de weg, en bij de Dommerbeek mag de riem af.
Bo twijfelt niet, die springt meteen de beek in.Waarom zou je langs een beekje lopen als je er ook midden doorheen kunt lopen??? Yola vind het nog iets moeilijker. Jaaaa, ze wil wel! maar het water is zo nat! En Bo heeft helemaal geen aandacht voor haar als Bo zwemt, en als ze aandacht wil trekken, dan zal ze die beek in moeten!. Erover heen springen lukt niet (vaak geprobeerd) En bovenop Bo springen vind Bo weer geen goed plan.
 Maar Yola vind dat water wel helemaal geweldig, ware het dus niet dat het zo nat is. 
 Als we bij de beek weglopen doen we de riem weer om en droog ik Yola af met een oude handdoek en lopen we weer (over het erf van buurman Max) naar huis. En geloof me dat ze dan kan slapen!
Maar dit rondje moet je gewoon niet te vaak doen. Maximaal 1x per week. Al is het alleen maar omdat er lekkerder geuren zijn dan de geur van 2 natte labradors in je huiskamer
tot blogs










1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's en geweldig filmpje! Echt heel leuk om te zien! Yola wordt vast een echte 'waterrat'. En wat leuk dat je 2 honden hebt. Als ik de beelden zie genieten ze ook echt van elkaar.
    Wij laten Bobbee op het strand (harde zand) wel los lopen, maar ze voelt nog wat voorzichtig aan de zee. Vorige week was Bobbee mee met de buurvrouw die een golden retriever (Bas) bij had. Deze sprong meteen in het Veerse Meer. En jawel, om inderdaad bij Bas te komen ging ze, zij het eerst wat voorzichtig, toch het water in. Geweldig toch!

    BeantwoordenVerwijderen